Tak Move On Lagi Rupanya

Okay alkisahnya begini. Few days ago seorang aleena macam terajin dok kemas bilik tidur dia yang jarang berkemas itchiew. Honestly bilik aku ni banyak benda lama. Aku akan simpan benda2 yang aku rasa ada sentimental value. So semalam aku jumpa kotak "Our 7 years journey". Dulu kami janji kawan 7 tahun. After 7 years nk kahwin. So dalam tu ada ticket wayang kami, cincin yang dia bagi, wish birthday, print screen zaman mengorat, gambar dating, baju dia belikan and yg paling buat hati aku rabak for 5 minutes is frame gambar yang dia bg sebelum dia pergi.

Kelakar bila tengok balik ticket2 wayang tu sebab mostly semua cerita cartoon. Honestly aku peminat tegar cerita cartoon. Ouh aku simpan ticket bukan sbb aku yang bayar. Sepanjang aku dengan dia, everything is on him. Dia ada satu habit, keluar suka melenggang. Semua benda dia akan simpan dalam bag aku. Wallet, kunci and segala mak nenek.

Still ingat that night aku nangis teruk masa jumpa dia. Senang cite memang seminggu sebelum dia nak pergi belajar tu hari2 aku nangis. I can feel something bad akan jadi. And yes memang jadi pun. Lulz. 

So aku pun ngadu kat member aku then dia terkejut. Dia ingat after 3 years aku dh move on. Hahaha. Move on? Entah la. Kadang2 aku teringat apa dia buat tu aku still sedih. Aku still rasa kenapa aku ni still not good enough for him, why he betray me, kalau dia tak tinggalkan aku mesti life aku tak sucks mcm sekarang bla bla bla. Then member pun sekolahkan aku. kehkehkeh

Tak senang nk move on ni rupanya walaupun dulu aku pernah kata sebenarnya aku ikhlas maafkan dia. Maybe sebab aku terlalu sayangkan dia la kut. Bak kata member aku yang tak berapa betul kepala hotaknya tu, aku bercinta style ikan duyung. Aku terlalu setia sampai tak nampak yang lain. Tapi lepas kena 'sekolah' ritu, aku rasa aku dh slowly lepaskan dia. Good job aleena! Kau dah ada life kau sendiri. Dia pun sama. 

No comments: