Memaafkan dan Ikhlas

   Entah macam mana hari tu time aku tengah delete gambar2 kat facebook, aku terjumpa gambar kami 3 tahun lepas. Kalau dah kata "tiga tahun lepas" rasanya dah boleh agak dah kan gambar apa. Hahahahaha. Gambar doluuuu doluuu cinta kera zaman sekolah. Bak kata aizat, rasa mcm nk lempor ke tanah je laptop aku tu. 

   Eh cop! Before assume, tanya dulu. Aku bukan marah sbb kami dah putus. In fact aku dah lama maafkan dia. Dari sebelum arwah mak dia meninggal lagi. Well, sbb aku sayang ira mcm adik aku sendiri. I realize, this hatred have no point. Live must go on. Break up doesn't mean you need to break up with your life too. 

   Besides, dulu tu aku bukan lah marah dia sebab dia ada perempuan lain or whatever it is, tapi sebenarnya aku marah bila dia tipu aku. Tak nak, cakap je tak nak. Bukannya putus cinta pakage putus nyawa. Sedih kejap je. Lepas tu kau boleh tengok aku pi tangkap berudu tepi longkang aku rasa. Then dia pun bukan la tunangan aku kepe yang aku nak menangis tujuh hari tujuh malam. Okay tipu dulu aku nangis 1 hari. Lulzzz. But it is because i found his photo dalam tong sampah. Nakal tong sampah aku tu. Hahahaha. 

   Then, aku rasa aku dah tak rasa pape. Kalau nampak gambar depa keluar kat timeline pun aleena mampu melihat dengan hebat. kehkehkeh. Marah tu dah lama tak de. Dah hilang. Kalau dia ajak g kenduri kahwin dia pun aku dah tak heran. Mungkin aku siap datang bawak peti ais toshiba as hadiah kahwin depa. Benci tu dah tak ada. 

   Conclusion is bila kau dah maafkan dan kau terima semua yang jadi dengan hati yang ikhlas in sha allah kau akan jadi lebih tenang. Caranya kau cuba la cari hikmah dalam setiap kejadian tu. From my experience aku tau Allah swt tak nak aku terus buat dosa. Allah sayang aku. Allah jaga aku. Allah tak nak aku terus hidup dalam cinta manusia yang sia-sia sampai aku lupa padaNya. pehhh aleena pehh! madah berhelah ziana zain kau dikk. kehkeh

No comments: