Paris , Amsterdam and London

Hellooo~ Okay. As i said before, this story got 2 part. Part one, settled! Aku akan sambung la kisah holiday (holiday kew?!) aku yg dah berzaman tu. Huhuhu. But fisrt of all, aku ni bukan sejenis manusia yang suka bergambar. Mostly aku ambik gambar surrounding je. Rarely ada muka aku dalam gambar. Besides, masa tu kulit aku tak sihat so aku tak bernafsu nk bergambar. huuhuhuhu. Okay lets start.

1st destination kami ialah........ Tadaa! La Paris. Arrived early in the morning. YES! Early namatey! So we walked around to find our hotel ((which is yang tak jumpa sampai sudahnya)) tu. Settle down barang2 pastu tidur kejap. Around 2-3pm aku turun bawah, aku tanya kat recept hotel cane nk g menara besi ((Eiffel Tower))  tu. So dia kata kitorang boleh naik tramp. Few Euro je. So kami pun pegi la. But kami turun salah station, so kami kena jalan kaki untuk pegi sana. 



Tudiaaa Aku, Kau dan Eiffel Tower. Ni kira dream comes true jugok ahhh. Sebab aku memang nk pegi sini. Trademark france beb. huhuhu. So achievements unlocked! Hehehe. Okay for those yang nak pegi sini, kau kena be careful. Kat sini ada penipu! Dia kata dia buat fund rising. Nanti dia kata kalau kau tak ada duit kecil takpe sbb nnt dia bagi baki but HELL NO! They wont! Luckily aku ni memang bekeng. So aku rampas balik 50euro yg dia ambik tu pastu aku bg duit syiling balance aku beli kat vending machine. hahahaha! Padan muka kau setan! 

Other than that, maybe siapa yang pegi Paris sebelum kena bom tak rasa la. Yup depa ((askar dia)) pandang kau semacam. Obviously bila kau pakai tudung. hahahaha. Oh yaaa. Depan Eiffel tower tu dipenuhi abang-abang askar yang kacak. Huhuhu. Kau jangan buat sesuatu yang mencurigakan je. Dia pandang je kau. Tak luak pun. Hahahahaha 

Next destination kami Amsterdam! wuhuuuu. City of cannabis. Youngsters macam aku ni memang totally have fun la. Kalau lelaki ada extra fun sbb boleh g Red Light Disrict. Huhuhuhu. Kalau aku nak g pun nak buat apa. Aku sendiri punya pun hadoo. Hahahaha. Amsterdam ni layan la sikek. Kat sini macam2 form ganja kau boleh jumpa. Ori, cookies, lolipop and many other forms. Kau pilih jela kau nak telan yang mana. Condom rasa ganja pun hadoooo. Nutella Cannabis pun hadoo dikkk. So yang pegi sini bawa anak kecil pls careful sbb takut anak kau terlayan pulokk. Sbb nmpak mcm lolipop biasa tapi bukan! huhuhu. 

Amsterdam ni aku classify dia menang kat view la. View ni memang santekkkkk! Hotel aku pun tepi one of the canals. So memang seronok la. Pepagi tu rasa fresh je, hihihihi. Pastu aku naik tramp dia pegi kat area train station tu. Pastu kitorang buat sightseeing naik bas and boat. So aku lalu la tempat shooting TFIOS tu. hehehehe.





Cool gila kan view diaa? Pastu kalau siapa naik boat sightseeing ni akan lalu few locations shooting TFIOS. So aku pun fefeeling la kojap. Hahahahaha. Tang ganja tu nanti aku pikirkan nak share ke tidak. Huhuhuhu. Aku share mana gambar yang aku jumpa jelaa. Basically gambar dalam entry kali ni from phone camera je. Nanti aku jumpa SD card DSLR aku buat special post only gambar kat sana je. I promise. 

Before ke London aku singgah Belgium tapi tak ambik gambar sbb masa ni aku punya phone hbs battery. But all the memories in my mind. Hehehehe. Kat London aku tak pegi banyak tempat pun. 


Gambar ni masa nak naik train to London. Ni station kat Amsterdam. Yup train kami 6.30 pagi ye sedara sedara sekalian alam. Sbb tu gelap lagi masa ambik gambar ni. Huhuhuhu.


The best part for Harry Potter freak! Best weh dapat tengok barang2 Harry Potter. Macam teruja gila namateyyy! Tapi kinda expensive la juga barangnya. Standard la offcial HP kan. Besides, kedai ni dalam King Cross tau. Aku tak turun kat King Cross. Aku turun St Pancras mende tah. Huhuhu


Last but not least, Let sing together. London bridge is falling down falling downnn! Lulz! Till we meet again for the next holiday gaiss!

No comments: